Január 30.-án volt a Dzsungel Könyve 25 éves jubileumi előadása. Ennek kapcsán sok interjú volt a rádiókban. Autóvezetés közben Dés Lászlóval és Geszti Péterrel is hallottam beszélgetést. Feltűnt, hogy mennyire kiemelték az alkotási folyamat élményét. Főleg Geszti Péter hangsúlyozta, aki még nagyon fiatal volt, hogy mennyire jó volt megélnie a közös gondolkodást, hogy egy irányba tudtak haladni.
Az előadás szünetében pedig többen is nyilatkoztak. Imre Zoltán koreográfus: „Egy volt a világ, nagy szenvedéllyel, harmóniával dolgoztunk.”
Radnóti Zsuzsa pedig elmesélte, hogy a színházban mindig nagy volt a vita, hogy mi legyen műsoron, de amikor Hegedűs D. Géza előállt az ötletével, hogy a Dzsungel könyvéből csináljanak egy zenés darabot, akkor mindenki elfogadta.
Egyszerűen nem lehetett kihallani, hogy itt valami különleges csapat volt, ami túlmutatott az egyéni tehetségeken.
Rögtön megnéztem őket a 64 keys.com szoftveremben, hogy Human Design szempontból milyen tehetség erőkkel rendelkezett ez a csapat.
Mit mutat az elemzés?
Hegedűs D. Géza ötlete hogyan tudott ilyen meggyőző lenni? Típusát tekintve manifesztor, ami azt jelenti, hogy hihetetlen erős kezdeményező készséggel rendelkezik. Motivátor és harcos, erős szakértelemmel. Az az autentikusság, ahogyan képviselhette akkor ötletét valószínűleg csírájában elfojtott minden belső és külső ellenállást. Erre az ötletre rácsatlakozva jött létre egy olyan csoport, ami magában rejtette azt, hogy széles körben is siker legyen a produktumuk.
Az első, ami szembeötlő a csoportot vizsgálva, hogy milyen nagy volt az elköteleződés, és megvalósítási hajlam a csapatban. A kreativitás erős megnyilvánulása a produktumban.
A csoporttagok egymásra hatása, amit trigger hatásnak hívunk a rendszerben, nagyon sokrétű volt, és zömében pozitív jellegű. Az interjúkban nyilván nem szokás a konfliktusokról beszélni, de leginkább Geszti Pétert kérdezném meg erről, hogy mennyire érezte bekorlátozva magát a „nagyok” között. Egy kicsit utalt ugyan rá, hogy úgy érezte magát a csapatban, mint a kis Maugli. Ha mögé nézünk ennek a madárnyelvnek, akkor látható, hogy Ő az, aki talán energetikailag a legnehezebb helyzetben volt. Ezt kódolhatta úgy, hogy sok előítéletet le kellett győznie, mire elfogadták, befogadták.
A kis alkotói csapatban már minden megvolt ahhoz, hogy nagyobb térben és csoportban is működjön a dolog.
Hangsúlyos és mégis kiegyensúlyozott volt az erőforrások rendelkezésre állása és elosztása. Erős a tradíció a megújulás szándékában, ezért ugyan a szöveg szórakoztatóan kreatív (ennek oka leginkább Békés Pál és Geszti Péter egyéni chartjában köszönnek vissza), de szinte változatlanul több generációnak tudta ugyan azt a színházi élményt adni.
Sajnos nem találtam meg Nemes István születési adatait, így nem tudtam megnézni, hogy mi lett volna, ha Ő kerül a csapatba Geszti helyett. Erre szokták mondani, hogy jó időben, jó helyen volt mindenki az alkotói csapatból.
A végeredményt nézve nagyon fontos, hogy milyen energetikai hatás van egy csapaton belül. Egy ilyen energetikai „dream team” csodákra képes az alkotást tekintve.
Ha kíváncsi vagy rá, hogy a Te csapatod milyen tehetség erőkkel rendelkezik, akkor a csoport Human Design chartját elemezve sok mindenre fény derülhet! Rávilágít az egyéni és csoportos erőforrásokra, támogatandó területekre. Keress meg, ha érdekel!